Semmiből valamit

2018. augusztus 01. 12:50 - Palásthy Julcsi

Nemrég olvastam egy magyar lakberendező blogger írását, ami kissé szíven ütött*. Nevesen, az emberek (netán más lakberendezők) miért neves designer tervezők olcsó utánzatait veszik meg, miért nem az eredetit? Miért költenek ilyesmire, s ezzel miért kérkednek? 
Ez a kissé fenhéjázó írás azért ütött szíven, mert bár szeretem a szépet magam körül, ahogyan az emberek többsége is és még ízlésem is van, ahogyan az emberek többségének is, s tán még kicsit "trendi" is szeretnék lenni, ahogyan az emberek többsége is, nem tehetem meg, hogy méregdrága pénzen, méregdrága szakemberekkel dolgoztassak és vásároljak méregdrága lakberendezési holmikat. Ahogyan az emberek többsége sem. 
Hiszem, hogy kreativitással és kellő önbizalommal mi magunk is hozhatunk létre egyedit, trendit, ízléseset és különlegeset, kevés pénzből is.

Szerintem jó példa erre rejtekünk gyerekhálója. A szoba a hajdani présház tetőterében van, négy gyerek (két felnőttkorú fiú és két kamasz lány) kényelmét kell szolgálnia. 

Adva voltak a bútorok, két heverő és egy franciaágy, mindhárom fából, a legegyszerűbb, szerintem a legolcsóbb is. Egyenlőre maradnak is így, csak annyit tettünk velük, hogy mindent átcsoportosítottunk a gyerekek szobájába. Első körben csak kitakarítottunk és ágyneműt cseréltünk, minden más maradt, ahogy volt. Azt gondolom, a legtöbb esetben elég, ha rendet rakunk és elpakoljuk szem elől a dolgokat. Egy kicsi helyet egyébként sem érdemes túlzsúfolni mindenféle holmival, ezt a panelban megtanulja az ember jól.

Az igazi változáshoz azonban majdnem egy hónap kellett. Kaptam három napot, amit egyedül tölthettem a rejtekünkben, család és kötelezettségek nélkül. Eljött az én időm és belevetettem magamat a festésbe, lakberendezésbe. Mint egyszer már írtam, nem sok pénzünk maradt a rejtek szépítésére, mégis sikerült a saját képünkre formálni. A legolcsóbb ágytakarókat, a legolcsóbb szőnyegeket vettük meg a különböző és jól ismert lakberendezési üzletekben. Ráadásul a nyári leárazások ezeket a helyeket is utolérték, így nagyon kedvező áron jutottunk néhány mondhatni luxus kiegészítőhöz is. A luxus alatt azt értem, hogy ha nem lenne, akkor is meglennénk nélküle, így viszont hozzáad a szoba összképéhez egy kicsit. 
Az igazi látványosság mégis a falfestés. Az ötletet már néhány éve elmentettem a Pinteresten, akkor még az 'Új otthon' táblámon. Az új otthon nem valósult meg, itt viszont adta magát, hogy felhasználjam és ne menjen veszendőbe az ötlet.

Először is körbetézáztam (nem röhög! szakembertől tanult szakszó:) csak olyan, mint a foltvarróknál a lekörmözés :D) a lambériát és minden egyebet, majd tézával megrajzoltam a csíkokat is. 
kgyerekh.jpg

Egyetlen kis vödör fehér festéket, fekete, kék és barna szinezőpasztákat, festőhengereket, alufóliát és néhány műanyag poharat láttam szükségesnek. Kimértem a fehér festétkeket a műanyag poharakba, és bekevertem a festékeket. Volt hogy három színnel, volt, hogy csak kettővel, de előfordult, hogy mind a négy színnel dolgoztam.

Könnyen ment a festés, de voltak pillanatok, amikor azt gondoltam, csináljuk vissza az egészet. Sokkal lassabban haladtam vele, mint gondoltam. Az sem segített sokat, hogy a segítőm folyton láb alatt volt. Az elején... aztán később szerencsére megunta.


Amikorra ezek a fotók elkészültek, már helyre állt a világ rendje. Megnyugodtam és nagyon elfáradtam. Viszont bebizonyítottam, hogy lehet a szinte semmiből valamit csinálni. Egyszer ki fogom számolni, mennyibe is került mindez. Nem sokba, annyi bizonyos, bár tény, hogy nincs benne semmi designeres és neves és híres. Csak én és a két kezem:) 

Végezetül muszáj levonnom a tanulságokat, nehogy feledésbe merüljenek, esetleg másnak is javára válhassanak.
¤ Ne szivacshengerrel fessünk, mert a fal foltos lesz. Erre a célra csakis a teddy-henger megfelelő
¤ Mielőtt belekezdenénk a háromszögek festésébe, határozzuk meg a színeket. Később ez már nehezebben kivitelezhető.
¤ Ha nagyon alaposan akarjuk csinálni és előre berajzoljuk a vonalakat, radírozzuk ki vagy tüntessük el a ceruzanyomokat, mielőtt lefestjük a háromszöget. 


*A szíven ütés csak egy pillanatig tartott, az átalakítás során mégis gyakran eszembe jutott. A blogról leiratkoztam, bár ezzel ő vajmi keveset vesztet:) Az viszont elgondolkodtat, hogy mindezt ő oktatja is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rejtek-kulcs.blog.hu/api/trackback/id/tr2114155235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása